tillbaka till bröllop och sverigeturen

Resan mot det efterlängtade bröllopet startade jätte bra. Var hos en ny frisör här i byn och blev jätte nöjd med mitt nya väldigt blonda avklippta hår. hon krämade i en massa beachlook kräm i håret...dvs krämat saltvatten som är jätte dyrt.
Kom hem till min uppfräschade man med knallröda ögon...efter att ha stått i betongdimma hela veckan utan skyddsglasögon.

vi sätter oss i bilen och åker till Grenå. Jag har packat matsäck som vi ska äta på båten. Piroger och småkakor och kaffe och några cola zero.

Vad som händer på vägen vet jag inte men vi kommer förbi en Mac Donalds och faller för frästelsen.........mmmmmmm gott.

vi kom på färjan och den seglar ut. Vi spelar kort och min man vinner varje gång :0(

Helt plötsligt ropar de opp i högtalarna att NIcke Nyfiken kommer på besök i lekrummet..............yohoooooo yes jag övertalar min man att ta ett kort av mig och Nicke . kul för barna men om man kollar in kortet så ser jag ju inte så ledsen ut heller........

men ni ska veta att jag led men tjejen som var innne i dräkten.....har ju själv varit utklädd till Bingo Berra

Bröllpet var helt otroligt vackert. men som ni alla vet så är jag ju gift med en dansk man .......som ÄLSKAR ÖL...........kunde inte gå mer fel. han blev fullast och kom hem kl 07.00..........................................................vem fick så köra hela 3½ timma till varberg......Jag HATAR att köra på motorväg och jag HATAR att köra vägen mellan Jönköping och Borås. min man sov , snarkade och stank av öl och sprit.......................

men annars var det det bästa bröllop jag varti på. roliga tal och kul film från deras svensexa och möhippa. ¨

ett kul inslag var att de aktionerede(vet inte hur d stavas) ut bilderna de målat av min svåger när han satt krokimodell(alltså naken modell för dem som inte vet vad kroki betyder) Alla killarna hade målat ett naken porträtt av honom . några bättre och några ...ja lite sämre :0) vi bjöd på dem och så gick pengarna till deras bröllopsresa.
nått annat som var kul var att de valt att hålla festen mest för sina vänner och inte för en massa äldre familjemedlemmar eller vänner till föräldrarna.....bra gjort Hanna och Pierre. Tack!!!

Nått som skulle vara negativt må nog vara att man får saker att veta om de andra gästerna som man egentligen hade mått bättre av att inte veta............(info fr andra gäster om andra gäster) drinkpinnar i stjärten, strippa m.m ja det omhandlar bara män....... men oxå lite kul hi hi hi h

Kommentarer
Postat av: Jenniefer

Vad fin du är gumman!! Saknar dig!!

Kram

2008-08-17 @ 09:02:50
URL: http://www.jennieferkindstrand.blogspot.com
Postat av: Samzy

nememn gud vad söt bild på apan ^^

2008-08-17 @ 22:55:33
URL: http://samzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0