Svensson liv

Precis som i sverige om sommaren , när dagen blir till eftermiddag och kväll så tändes det i grillarna och den härliga marinadgrill lukten ligger som ett tryggt täcka över villakvarteret.

I Danmark vallfärdar danska barnfamiljer  till olika "sommarland" ....Vi har ett " sommarland " bara 20 min fr vårat hus. Vi har då självklart säsongskort.
I 30 graders värme har vi packat matsäck och badkläder.
Våra stackars barn ska bara följa med och vara glada och tacksamma. Men det är nog hyggligt  i alla fall. :0)

Vi spenderar en hel dag med karuseller och vattenrutschbaner(vet ikke hur det stavas)

När vi kör hem somnar vår stora kille i bilen och vill inte vakna när vi kommer hem. Vi krämar upp vatten i badbassängen på terassren även att danska vattenverket varnat om att vi använder för mkt vatten. Men barna måste ju svalka av sig.........Ja så kan de inte tänka nere i afrika stackars barn. guuud vad ego vi är egentligen. Dudden vakanr tjurig och mega trött. vill ingenting....bara kramas och mysa. Vi får besök av stålkvinnan på vägen.....4 barn och alltid rent o fint. Hade jag haft 4 barn på åldrarna 2-9 år så hade jag nog haft det riktigt stökigt och behövt en barnflicka.......men inte min granne. Hon klarar att ha ett fulltidsjobb, passa 4 barn, laga mat och städa så det är kliniskt rent.  plus att hon ställer klockan på kl 04.00 för att ha sex med sin man innan alla barn vaknar. Okej det tycker kanske är lite överdrivet.....jag som inte ens har nån lust kvar......NÄR KOMMER DET DÄR LUSTPILLRET TILL KVINNOR.

Shit hon ger alla oss andra föräldrar dåligt samvete. Plus att hon alltid är mega positiv och glad.......Vad är hennes hemlighet???????

Startar skolan idag fyyyyyyyyy. Barna var helt förvirrade i morse. Ingen ville upp eller äta frukost. De vill ju bara vara hemma och mysa med mig. Det är hårt att starta igen efter 3 veckors semster.

Bägge barn har sovit hela natten NOT!!!!!!!!!!!! så vi är trötta. Hur ska denna dag sluta.






Kommentarer
Postat av: Anna

Klart jag läser din blogg, darling. Måste ju se vad som händer i grannlandet, ja när jag bosätter mig i Sverige är vi grannar...

Nej, det är inte den Ulrika tyvärr.

2008-07-28 @ 20:36:21
URL: http://enlyxhustrusbekannelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0