FRUSTRERAD

Igår var jag till doktorn med min stora kille p.g.a att han har ont i sitt vänstra öra.(i förrgår var vi hos en öron/näsa/hals doktor där sa de att han inte felade nått)

Han har gråtit otröstligt när vi ska ta av och på honom kläder och när vi bara kommit emot den lite och när han ska sova.....

Så kommer vi in till doktorn som verkar vara en söt man på nästan 60 år. Han klämmer och känner på honom runt och på örat. Min son rör inte en min.................Säger inte ett knyst.................Då konkluderar ju doktorn att han inte har ont..................Jag vet inte hur många ggr jag frågar sonen VAR det gör ont...........Det vill han inte svara på.......Så börjar jag at gråta inne hos doktorn, i frustration över att sonen inget vill säga och att han uppenbart inte har ont mer. Doktorn lugnar mer mig lite....då börjar sonen att gråta.........cirkusen är i full gång. Det ändar med att jag går därifrån lite halvt snyftande.

VAd händer.....jo när vi sätter oss i bilen och jag snuddar örat så sticker victor i gråt och säger att det gör ont.

Vi kör hem och han är jätte pipplig.

JAg börjar att tvivla på min mammacensor(den som aldrig annars ljuger när man kan märka att ens barn felar nått).

Han gråtertill och från hela eftermiddagen. Jag försöker till och med med lite tvång att få se på örat....men han blir som en ilsken katt och skriker hysteriskt.

Så kommer min man hem och lockar med honom ut...de leker jätte fint och han är glad.

Självklart så öppnar han upp sig för min man och han får minsann ta på örat.....så visar det sig att det är på ett speciellt ställe på örat som gör ont....och doktorn måste ju ha missat just det stället.

MEN VARFÖR VISAR SÅ INTE SONEN MIG DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JAG BLIR BÅDE LEDSEN OCH FRUSTRERAD

Litar haninte på mig eller????????

känner mig just nu som den sämsta mamman i världen. var har jag misslyckats?????

Min man säger att jag ska vara mera konsekvent och hård....så kommer sonen att veta var han han har mig och då känna sig mera trygg.  det har han nog rätt i .

ska jobba på mera konsekvenser..


FRUSTRERANDE ATT VARA MAMMA. MAN VILL JU GÖRA SITT BÄSTA

I dag (dag 3 hemma) ska vi till den första doktorn vi såg(öron doktorn) och så får vi se vad han säger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0